Vanliga frågor & svar


När kommer min beställning?

Leveranstiden är 3-7 vardagar för gratis frakt och 2-4 vardagar för Expressfrakt.



Var kan jag hämta mitt paket?

Cirka 24 timmar efter att du har beställt (en vardag) så skickas ett sms/mejl med leveransinformation och innehåller även din spårningskod.

Genom att svara på smset/mejlet så väljer du själv om du vill ha hemleverans eller om du vill hämta paketet på ditt närmaste serviceställe.

Väljer du hemleverans så bör du vara hemma mellan vissa tider som nämns i aviseringen. Vid misslyckad hemleverans levereras paketet till närmaste serviceställe.

Du får ett avisering efter att du har valt hämtning på serviceställe eller misslyckad leverans försök.

I aviseringen finner du adressen till ditt närmaste utlämningsställe beroende fraktbolag.
Du kan även använda ditt kollinummer för att hämta ut din order.

För att hämta ut paketet tar du med dig hämtningsnummret får i aviseringen och legitimation.



Hur går jag tillväga om mitt paket är skadat?

Är ditt paket eller innehållet skadat när du hämtar ut det ska du anmäl det direkt på serviestället. Ta gärna en bild på skadan och anmäl det till kundservice inom 24 timmar.



Jag kan eller vill inte hämta ut mitt paket, vad händer då?
För alla paket som inte löses ut inom 14 dagar debiterar TopLuxy kunden en avgift på 295 kr. Avgiften täcker de faktiska kostnaderna för returfrakt, expeditionsavgift och hantering sammanlagt.
Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt serviceställe och sedan skicka tillbaka det till oss.

Betalningsvillkor är 14 dagar. Påminnelseavgiften är 60kr och tillkommer vid utebliven betalning. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.




Hur kan jag betala?

Kortbetalning - Smidigt och säkert
Du kan betala med Visa och Mastercard. Varorna skickas direkt efter betalning.

Direktbetalning - Betala din vara direkt i kassan
Du kan nu betala din vara direkt i kassan via Swedbank, Nordea, SEB och handelsbanken med din bankdosa eller BankID.


Returfrågor

Jag vill returnera min beställning - Hur gör jag?
Du har öppet köp i 14 dagar från att du fått din vara, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i obruten förpackning och oskadat skick.



Kan jag ångra mitt köp?
Absolut, är du inte nöjd med något du beställt har du 14 dagars ångerrätt efter det att du mottagit varan. Givetvis gäller inte ångerrätten om varan varit använd eller om produktförpackningen är bruten. Varan måste skickas tillbaka i oförändrat skick. När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad betalar vi tillbaka det belopp du betalat inom 14 dagar.

Observera att du måste ha målsmans tillstånd för att handla på TopLuxy.se om du är under 18 år.
StayTop.se reserverar sig för eventuella tryckfel i texter på denna webbsida.

Tveka inte att höra av dig till oss på info@topluxy.se om du har några ytterliggare frågor.