Retur & Garanti

Returpolicy

>=================

Följande returpolicy gäller uteslutande för varor köpta via TopLuxy.

Hos TopLuxy har du alltid 14 dagars öppet köp från den dag du mottog varan.

Vi återför pengarna till det betalkort du använde då du gjorde beställningen. Om detta inte är möjligt, kontaktas du via mejl eller per telefon av en av våra medarbetare på kundtjänst. Om du betalat via faktura, återförs pengarna till ditt konto.
Om returvaran möter kraven för vår returpolicy (se nedan), förs pengarna över när vi tagit emot och behandlat ditt returpaket. Vi betalar tillbaka hela beloppet o
es defekt eller om felet ligger hos TopLuxy.se. Vid alla andra former av retur ska du betala enligt gällande taxor.

Krav för returvaror:

Alla varor som skickas i retur ska paketeras ordentligt och, om möjligt, i originalförpackningen. Varorna ska vara i samma skick som vid mottagandet. Varan ska vara i ett sådant skick att den kan säljas till en annan kund. Av denna anledning vill vi även att alla varor skickas tillbaka i den förpackning som de skickades i till dig, så att både varor och förpackning kan återanvändas.
Returvaror ska skickas till:
DIW, Ekshäradsgatan 83, 12346, Stockholm, Sverige


GARANTI

2 års garanti på alla produkter från tillverkaren från och med leveransdatumet. Skador som orsakats av oaktsamhet, stötar, felaktig användning eller manipulering, fel spänning eller installation, eller slitage och användning täcks inte.
Garantin kommer inte gälla:
- Om någon detalj på garantikortet eller köpebeviset ändras, raderas eller ersätts; och/eller
- Om produkten som garantin gäller eller dess ID-nummer manipuleras eller repareras utan att det först har godkänts av den tekniska supporten.
För att utnyttja garantin ska du kontakta oss via vår kontaktsida och meddela:
- Beställningsnummer hos TopLuxy (finns med i orderbekräftelsen du får av oss)
- Produktbeskrivning (vad det är för produkt och vad den heter)
- Beskrivning av problemet med produkten
- Om synlig skada, bifoga foton på skadan

Fel produkt
Om det är fel produkt du fått går vi självklart med på att byta ut den. Om ni meddelar problemet inom 24 timmar efter leveransen kommer TopLuxy att betala fraktkostnaderna.

Skadad förpackning eller innehåll
När våra produkter lämnar lagret är alla förpackningar i felfritt skick. Om du som kund upptäcker en skada vid leverans, är det ABSOLUT NÖDVÄNDIGT att du anmäller det direkt på serviestället till personalen eller till personen som lämnar paketet till dig vid hemleverans. Ta gärna en bild på skadan och anmäl till oss inom 24 timmar.

Vad händer om du inte hämtar ut din beställning?
När en beställning inte hämtas upp av mottagaren kommer den skickas tillbaka till vårt lager. Leveransen av beställningen och returneringen till lagret skapar transportkostnader, som personen som gjort beställningen måste betala.
För alla paket som inte löses ut inom 14 dagar debiterar TopLuxy kunden en avgift på 295kr. Avgiften täcker de faktiska kostnaderna för returfrakt, expeditionsavgift och hantering sammanlagt.
Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt serviceställe och sedan skicka tillbaka det till oss.

Betalningsvillkor är 14 dagar. Påminnelseavgiften är 60kr och tillkommer vid utebliven betalning. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

I vilka fall kommer TopLuxy inte att återbetala 100 % av produktens värde?
- Om produkten visar tydliga tecken på felanvändning, omotiverade skador eller anländer i dåligt skick.
- Om produkten returneras utan förpackning, med skadad förpackning eller med transportetiketter som gör förpackningen oanvändbar.
- Om produkten returneras och det saknas delar eller tillbehör, eller om beskrivningen av skadan inte stämmer, kommer varan inte att återbetalas.
Mycket viktigt: Inga återbetalningar görs för varor som returneras till TopLuxy efter 14 dagar från och med leveransdatumet och som inte är defekta eller som har oriktiga skadebeskrivningar. Dessa kommer lagras i vårt lager och du kommer få ett meddelande. Du kommer att ha 7 dagar, räknat från mottagandet av meddelandet, för att bekräfta om du vill att varorna ska skickas tillbaka till dig efter att du har betalat för fraktkostnaderna. Om vi inte tar emot någon bekräftelse eller betalning inom 7 dagar kommer varorna förstöras i en återvinningscentral. Under inga omständigheter kommer TopLuxy att acceptera något som helst anspråk på varorna.
När återbetalas pengarna?
När varorna har tagits emot i vårt lager och vi har kontrollerat deras skick, kommer vi återbetala beloppet genom banköverföring. Vänligen kom ihåg att återbetalningsprocessen kan ta 3-5 vardagar innan de emottagna varorna har kontrollerats.


TopLuxy.se reserverar sig för eventuella tryckfel i texter på denna webbsida.